dijous, 13 de gener del 2011

Més blogs, més Natura (III)

 Aquest blog aviat semblarà un d'aquells fòrums de fotografia on els participants, sense cap sentit del pudor, s'ensabonen els uns als altres i es tiren continuament floretes i altres mostres d'afecte més semblants a certes pràctiques sexuals que al reconeixement seriòs i crític del treball aliè.

M'és igual. La veritat és que no és pas aquesta la intenció, ni molt menys. Simplement busco publicitar allò que crec que mereix ser reconegut, i no espero res a canvi, i espero que la majoria dels que visiteu aquest blog (i sobretot els autors dels blogs) així ho entengueu.

Fotografiar la Natura respectant-la sempre m'ha semblat un art admirable. El que és capaç de captar amb la imatge allò que té davant i a sobre ho comparteix mereix tot el meu respecte i admiració (i una certa enveja, humanament comprensible).

http://cossentinia.blogspot.com/, les paraules que acompanyen a les imatges ens fan sentir fins i tot les condicions ambientals que devien envoltar la captura d'aquestes. Dies d'espera, hores passades escrutant el cel nocturn, seguint la pista de constel·lacions, mapant el planisferi celeste o captant l'essència d'un racó de natura amb una sensibilitat poc usual.

No hi ha cap blog de fotografia, que jo conegui, que superi a aquest en tendresa i delicadesa http://fotosussss.blogspot.com/. L'exquisidesa de les fotografies deu ser fruit de la dedicació, de la paciència infinita i d'un especial sensibilitat que permet mostrar allò que per a molts és invisible, petits éssers que tenim als peus o retalls de natura que es troben a la cantonada, al costat de casa.

3 comentaris:

Sussss ha dit...

Apaaaaa... !!! :-) Et demano per posar un trist enllaç i surts tú amb un paràgraf sencer!!! ara no estaré a l'alçada!!! :-)
Gràcies Alfons, ets una mica (molt) exagerat però és una mica veritat, hi poso dedicació, tinc paciència així així, però això de sensibilitat... pseee, si sóc una sargent!!! :-)

Alfons ha dit...

Que consti que aquesta entrada (com les properes sobre els blogs que m'agraden) estan programades de fa dies, o sigui d'abans que em demanessis lo de l'enllaç. Ja dic que jo no demano un tracte similar ni res a canvi del que faig. Si no, això semblaria un festival d'ensabonades mútues, cosa que em repeleix força.

Una sergent?! No t'ho creus ni tu.

Miquel Jover ha dit...

Caram Alfons, moltes gràcies!

Amb això de la fotografia, faig el que puc, sempre mirant de pertorbar com menys millor tot allò que fotografio. Sempre m’han horroritzat aquelles imatges espectaculars de primers plans de reinetes o salamandres, però que s’han aconseguit ficant el pobre animal a la nevera una estona abans.

Salut!

Viatge naturalista a Extremadura i Andalusia (part 3 i final, suposo): Doñana i una nit a la Sierra de Andújar

  Doñana No hi ha futur sense Doñana. No es coneix la llum fins que no coneixes Doñana. No he conegut cap espai natural més fascinant natura...