dilluns, 1 de març del 2010

Sobre el calendari de l'Estany 2010

Voldria fer alguns aclariments a títol personal sobre el calendari de l'Estany d'aquest any. Ja que he rebut algunes crítiques que em sembla que no anaven ben dirigides (tot i que desprès s'ha pogut aclarir):

Sí. He escrit els textos. No soc del Col·lectiu Bisaroca però hi he participat (únicament en els textos !!!) perquè així m'ho van demanar i perquè m'agrada fer pedagogia sobre tot el que faci referència a l'estany de Sils, de la mateixa manera que ho vaig fer l'any passat. Hi ha moltes referències mitològiques perquè em va semblar interessant donar a conèixer aquest aspecte de les denominacions científiques, fugint una mica de les explicacions purament ecòlogiques.

Sí. El tema pot semblar una mica repetitiu. Hi estic d'acord. Però tota la zona de l'estany de Sils té un gran potencial per a les papallones diürnes i crec que és un aspecte i un valor a destacar, per demanar mesures de conservació i sobretot per a divulgar-ne el seu coneixement.

No. No he tingut res a veure amb l'edició. He vist el calendari fa poc. Ja imprès i repartit. Desconec si els fotògrafs o la persona que va fer la acuradíssima tria de imatges va poder veure una prova d'impremta o el document escanejat per tal de dir la seva sobre l'edició.

Sí. Em sembla lleig (és una opinió personal, i com a tal és subjectiva). El paper reciclat em sembla un encert però el format no m'agrada. S'han carregat les fotos !!!!!! Al meu entendre no s'ha respectat gaire el treball dels fotògrafs, i un calendari d'aquesta mena ha d'entrar pels ulls !!! Ha de ser una eina però també t'ha de permetre recrear-te en les imatges. Sé que ha costat força trobar les imatges i seleccionar les que eren de millor qualitat. Tampoc sé perquè s'ha deixat de banda el format que tenia fins ara.

S'ha de reconèixer i valorar l'esforç de tothom qui ha fet possible l'edició del calendari.

Viatge naturalista a Extremadura i Andalusia (part 3 i final, suposo): Doñana i una nit a la Sierra de Andújar

  Doñana No hi ha futur sense Doñana. No es coneix la llum fins que no coneixes Doñana. No he conegut cap espai natural més fascinant natura...